Vad gör jag om laddningen inte startar?
Vid laddningsproblem, se till att bilen är låst, kabeln korrekt ansluten, och betalningen godkänd. Kontrollera laddbox och kabel. Vid fortsatt problem, kontakta support.
- Börja med att se till att alla bildörrar är ordentligt stängda och att bilen är låst. I vissa fall kan laddningen avslutas om du låser upp bilen efter påbörjad laddning.
- Kontrollera att laddkabeln är ordentligt isatt både i bilens och laddboxens laddkontakt. Vid en pågående korrekt laddning låses laddkabeln fast i både bil och laddstation via ett litet stift inne i kontakten för att ingen ska kunna rycka ur laddkabeln.
- Kontrollera din betalningsmetod:
Om du valt att betala med en RFID-tagg eller ett laddkort: Kontrollera att du har lagt din RFID-tagg eller laddkort mot laddboxens front så att betalningsmetoden har lästs av ordentligt.
Om du valt att betala med en parkeringsapp: Kontrollera att du har internetanslutning.
- Kontrollera så att laddboxen lyser och att den därmed är redo att börja ladda din bil.
- Kontrollera eventuella skador på laddkabel och kontakter.
- Om inget av ovan hjälper, kontakta Eways support.