Vad gör jag om laddningen inte startar?

Vid laddningsproblem, se till att bilen är låst, kabeln korrekt ansluten, och betalningen godkänd. Kontrollera laddbox och kabel. Vid fortsatt problem, kontakta support.

  1. Börja med att se till att alla bildörrar är ordentligt stängda och att bilen är låst. I vissa fall kan laddningen avslutas om du låser upp bilen efter påbörjad laddning.
  2. Kontrollera att laddkabeln är ordentligt isatt både i bilens och laddboxens laddkontakt. Vid en pågående korrekt laddning låses laddkabeln fast i både bil och laddstation via ett litet stift inne i kontakten för att ingen ska kunna rycka ur laddkabeln.
  3. Kontrollera din betalningsmetod:
    Om du valt att betala med en RFID-tagg eller ett laddkort: Kontrollera att du har lagt din RFID-tagg eller laddkort mot laddboxens front så att betalningsmetoden har lästs av ordentligt.
    Om du valt att betala med en parkeringsapp: Kontrollera att du har internetanslutning.
  4. Kontrollera så att laddboxen lyser och att den därmed är redo att börja ladda din bil.
  5. Kontrollera eventuella skador på laddkabel och kontakter.
  6. Om inget av ovan hjälper, kontakta Eways support.