Kontrollera att dina kortuppgifter är aktuella & att det finns täckning på kontot. Uppdatera betalkort på "mina sidor"
Om du fått ett meddelande från oss att det inte gått att debitera ditt kort kan det bero på att dit kort antingen inte hade täckning vid tillfället för dragningen eller att du fått ett nytt kort som du glömt att uppdatera hos oss, Vi har fullförståelse för att man glömmer det och att när man får ett nytt kort är kanske vi inte de första man tänker på att uppdatera :) .
Du uppdaterar ditt kort genom att via en dator
1) gå in eways.se.
2) klicka på de tre strecken uppe i vänstra hörnet
3) logga in som förare (har du glömt ditt lösenord är det bara att klicka på glömt lösenord)
4) klicka på betalning och fyll i det nya kortet.
Det är viktigt att du lägger till det nya kortet först innan du tar bort det gamla. då det alltid måste ligga minst en betalmetod på sidan
För att undvika problem,
* Uppdatera eller lägg till kort altid via en dator.
* Gör det gärna i inkognitoläge eller töm cacheminne
* Tänk på att tankkort utan CVC-kod inte går att använda som betalmetod här
* När du registrerar kortet för första gången kontrollera med din bank att det inte ligger spärrar på kortet
* Ha ditt bankID redo så du kan verifiera
*Ta bort alla gamla inaktuella kort som ligger kvar när du lagt in det nya.
Om det fortfarande inte fungerar kontrollera med din bank vilket felmeddelande de skickar,
återkom till oss med:
email som är kopplat till vår tjänst:
Vilken korttyp är det:
Kontoförande bank:
Felmeddelande från banken:
Vänligen Team Eways.